10 Şubat 2015 Salı

2015 Grammy Music Awards

     Yılın en sevdiğim günlerinden biri olan Grammy Müzik Ödülleri'nin tören günü geldi geçti. Sabahlayarak seyretmenin bile heyecanlandırdığı bu geceyi orada canlı izleme fırsatı bulanları da sonsuza dek kıskanacağımı belirtmem lazım. Şimdi kırmızı halıyla başlayıp kendimce ödülleri değerlendireceğim yazıma geçebiliriz.

     En beğendiğim elbiseler başında tabii ki Beyoncé geliyor, zira kendisinin bir numaralı hayanıyım diyebilirim. Bir insan giydiği her şeyi kendine nasıl yakıştırabilir? Saçı, makyajı ve takılarıyla gerçekten göz doldurdu o gece. Elbise başlı başına süslü olduğu için diğer her şeyi sade yapması da güzel bir denge oluşturmuş. Elbisesi Proenza Schouler tasarımı.


     Lady Gaga da bir ayrı güzeldi. Yeni ekürisi Tony Bennett ile katıldığı bu gecede saçlarıyla da dikkatler topladı. Beyaza yakın gri saçları elbisenin rengiyle uyum sağlamış ve şu sıralar fazlasıyla spor yaptığı için güzel fiziğini de saklamak yerine açılıp saçılmış. Takı olarak zümrüt yeşilini griyle kullanması bence hoş bir uyum olmuş. Elbisesi Brandon Maxwell tasarımı, takıları da Lorraine Schwartz'a ait.


     Bir başka gümüş patlaması yaşayan şarkıcımız da Rita Ora'ydı. O da saç kesiminde değişikliğe gitmiş ve neredeyse tanınmaz olmuş. İlk bakışta Rita olduğunu anlayamamıştım ben. Prada elbisesi her ne kadar ışıl ışıl dursa da benim zevkime pek hitap etmiyor açıkçası. Yine de daha önce bir başka ödül töreninde giydiği satin kırmızı elbisesi kadar kötü yorum toplamadığı için beğenildiğini farz ediyorum. 


     Ve gelelim sansasyonel kadın Nicki Minaj'a. Tom Ford elbisesiyle oldukça cüretkar bir duruş sergilediğini söyleyebilirim. Beni rahatsız eden şey ayakkabıları oldu. Bilekten bağlamalı olduğu için bacaklarını daha kalın göstermiş ve elbise saçaklı olduğu için boyunu kısaltmış. O tarz bir ayakkabı yerine ucu kapalı ve üstü açık klasik bir şey tercih edebilirdi bence. Ama yine de Nicki Minaj bu diyerek geçiyorum.


     Normalde beğenmem ama Miley Cyrus'ı da beğendim o gece ben. Alexander Vauthier elbisesi vücuduna çok güzel oturmuş ve sadeliğiyle ön plana çıkartmış. Yine de makyajı biraz daha abartabileceği düşüncesindeyim çünkü saçları onun yaşını küçültüyor ve elbisenin ağırlıyla tezat düşüyor.


     Gwen Stefani beni her geçen gün büyülüyor. Bu kadın kaç yaşına geldi, çocuk doğurdu ve hala muhteşem bir fiziğe sahip. Atelier Versace elbisesi ona çok yakışmış ancak ben belinde bir detay isterdim çünkü bel kısmı biraz bol kalmış ve onu düz göstermiş. Yine de şık olmuş tabii. 


     Gelelim küçük kızımız Ariana Grande'ye. Beyazlı grili bir Versace taşıyan Grande bana daha çok mezuniyet balosuna gidiyormuş gibi geldi. Elbise üstünde çok bol durmuş. Boynundaki kolyesi gereksiz ve kabala bilekliğini bence o günlük çıkartabilirdi. Versace elbisesiyle kırmızı ip taşıması ne kadar uygun bilemedim. Çantasını da çok basit buldum. Ve lütfen artık saçını at kuyruğu yapmasın. Gerisini size bırakıyorum.


     İşte karşınızda Taylor Swift! Birden nasıl bu kadar sükse yaptı bu kız anlayamıyorum ve inkar edemeyeceğim özeniyorum. Time'a kapak bile oldu. Yolu açık olsun ne diyeyim. Öncelikle mayo tarzı bir şey giymediği için sevindim. Elie Saab elbisesi güzel ancak ön tarafının omuzlarını darlaştırdığını düşünüyorum. Turkuaz rengini mor ayakkabılarıyla bütünlemek istemiş ancak ben bu kontrastı pek sevemedim. Ayrıca saçlarını artık tek model yapmaktan acilen kurtulması lazım.



     Giorgio Armani tercih eden bir diğer mavili güzelimiz de Iggy Azalea'ydı. Elbisesi çok yakışmış ama ben o saçı anlamlandıramadım. İnternette de pek çok kişi bununla dalga geçti ve istemesem de hak veriyorum. Şimdiye kadar yaptığı o kadar güzel saç modelleri var ki. Hiç mi bulamamış başka model? Nedenini gerçekten çok merak ediyorum bu saçın.


     Tercihini taşlı elbiseden yana kullanan bir başka isim de Katy Perry'di. Zuhair Murad elbisesini ben aşırı abartılı buldum. Hem sırt dekoltesi var, hem saçları mor, hem elbise ışıl ışıl... Biraz sadelik istedi gözlerim. Ayakkabılar o açıdan hoş olmuş ama bu sefer de elbisenin boyu biraz ortada kalmış gibi duruyor. Ben bilemedim ne diyeceğimi gerçekten.


     Böyle bir gecede Madonna'dan bahsetmemek tabii ki olmaz. Yeni şarkısıyla performans da yapan Madonna elbisesiyle de tartışma konusu oldu tabii ki. Nasıl olmasın? Hangimiz 56 yaşında böyle bir şeyi giymeye cesaret edebiliriz? Hangimiz arkamıza o lastiği takıp gururla yürüyebiliriz? Ama o yapabilir ve sesimizi de çıkartamayız çünkü kendisi "Pop Müziği Kraliçesi". Ayrıca çizmesinin topuk detayı oldukça dikkatimi çekti. 


     Belki yazının başından beri beklediğiniz o isme geldi şimdi sıra. Kim Kardashian üstünde Jean Paul Gaultier elbisesi, yanında kocası Kanye West ile havalı havalı yürüdü kırmızı halıda. Bornozumsu bir havası olan elbise belki yakışmış ama üstündeki pulları biraz basit buldum. Yine de hiçbir yeri açılmadan nasıl taşıdı bu elbiseyi anlayamadım. Ayrıca yeni saç kesimi ona çok yakışmış, bence hiç uzatmasın.


     Gelelim günün çilekli pastasına. Böyle dediğim için belki tepki toplayacağım ama gerçekten başka sıfat bulamadım. Tamam Rihanna'yı çok severim, takdir ederim ama hem kırmızı halı töreninin bitmesine üç dakika kala geldi, hem de elbise üzerinde düşmesin diye sürekli yukarı çekti (ki bu ona bol olduğunu gösteriyor) hem de saçı ve makyajı çok sadeydi. Bence albümü çıkartması bu kadar yakınken törende biraz ses getirmesi gerekiyordu. Pasta dışında onu duş lifine bile benzetenler oldu sosyal medyada. Yine de kötülemiyorum fazla ve yanık tenine şeker pembesinin yakıştığını söyleyerek yorumu size bırakıyorum. Elbisesi Giambattista Valli'ye ait.


     Çok güzel bir kadın olmasına rağmen maalesef benim gözümde vücut hatlarını kötü gösteren bir elbiseyle geldi Jessie J. Siyah onun beyaz tenine çok yakışıyor ancak elbisenin kolları onun üst tarafını toplu göstermiş ve bel oyukluğu üstündeki payetler sebebiyle pek belli olmadığından aşağı indikçe elbise geniş duruyor. Yine de kendisini çok seviyorum tabii. Ayrıca o sesi bende olsa kılık kıyafetimi önemsemezdim bile sanırım. Ralph & Russo elbisesiyle kendisine mutluluklar diliyorum.


     Marc Bouwer elbisesiyle beyazlar içinde göz kamaştırdı Toni Braxton da. Ayrıca Paris Hilton da şaşırtıcı derecede sade ve şıktı. Yousef Aljasmi elbisesiyle o da Rita ve Katy gibi şıkırtılı olmayı tercih etmişti. Fiziğine hayran olduğum Zendaya da Vivienne Westwood elbisesiyle hem karanlık hem renkli olmayı anlayamadığım bir şekilde başarmış. Renklerin kullanımı çok yerinde olmuş. Kat Graham ise Yanina elbisesi, Swarowski clutch'ı ve Sophia Webster tasarımı ayakkabısıyla da oldukça güzel görünüyordu. 



 

     Kırmızı halı törenimi ben bu elbiselerle noktalıyorum ancak daha pek çok ünlü katılımının olduğunu ve bir sürü elbise olduğunu hatırlatıp daha fazlası için sizi Google ile baş başa bırakıyorum.

     Şimdi gelelim ödül törenine. Grammy ödül töreninin bu yıl 57'ncisi Los Angeles'taki Staples Center'da düzenlendi. Bu gidişle Amerika'ya yerleşeceğim zaten. Neyse konumuza dönelim. Törende rapçi LL Cool J, Kanye West, Madonna, Juanes, Sia, Beyoncé, Rihanna, Pharrell, Paul McCartney, Lady Gaga, Katy Perry, Ed Sheeran ve AC/DC gibi dünyaca ünlü yıldızlar sahne aldı. 

     Madonna'nın sahne performansı yine olağanüstüydü. Tek hedefim onun ya da Beyoncé'nin dansçısı olabilmek zaten. Harikalar. Lady Gaga da Tony Bennett ile "Cheek to Cheek" şarkısını söyledi. Jazz bu kadına bir ayrı yakışıyor doğrusu. Kanye-Rihanna-Paul üçlüsü de son çıkan "Four Five Seconds" şarkılarını söylediler. Diğer gösteriler için sizi yine Google'a yönlendireceğim ancak Beyoncé'nin beni hayal kırıklığına uğrattığını söylemek istiyorum. Geçen seneki 15 dakikalık mini konseriyle tüm beklentileri bu yıl yükseltmişti. Tanrıça gibiydi ve sesi çok yakışmıştı şarkısına ancak böyle bir gecede ona gospel söyletmek ne kadar doğruydu bilmiyorum. Danslarıyla göz dolduran ve dansın belki de en çok yakıştığı birine tek şarkılık slow performans bence uymadı. Gecenin sonunda sahneye çıkan birinin tempoyu yükseltmesi gerekiyordu. Ayrıca o da sıkılmış olacak ki tüm gece Instagram'da fotoğraflarını paylaşıp durdu. Sanırım bu yüzden en beğendiğim performans Madonna'nın oldu. Çünkü sahnede bir saniye bile yerinde durmadı. Ayrıca Pharrell artık dillere pelesenk olan şarkısı Happy'i farklı bir aranjmanla yorumlayarak en azından bu sefer dinleyicileri sıkmadı. Ayrıca Adidas ile anlaşması var diye böyle bir geceye de şortla gelmesini garip bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim. Son olarak da Sia'nın artık kolunda çanta gibi her yere dansçısı Maddie'yi götürmesi de can sıkıcı olmaya başladı. Güzel dans ediyor tamam ama bütün kliplerde ve performanslarda artık onu görmek istemiyorum şahsen.








     Yılın şarkısı ödülünü "Fancy" veya "Stay With Me" almalıydı diyordum ki "Stay With Me" aldı. Yine de bu kategoride bir Beyoncé görmek isterdim. Yılın albümünü onun almasını bekliyordu herkes zaten, ben de dahil. Ancak Beck sürpriz bir şekilde ödülü kaptı. Aslında sürpriz değil ve yıllardır beklenen, onun hak ettiği bir ödül olduğunu savunanlar da fazla. Bu konuda yorumu sizlere devrediyorum. En iyi pop solo performans ödülünü Pharrell almamalıydı. Sizleri bilmiyorum ama ben "Happy" şarkısından oldukça sıkılmış durumdayım. En iyi pop düet performansında da adaylar oldukça sağlamdı ve kim alsa üzülmezdim şahsen. En iyi urban contemporary ödülünü Beyoncé almalıydı bana göre ama yine Pharrell kaptı. Diğer ödül kategorilerini ve kazananları da aşağıda görebilirsiniz. Seneye sabahlayıp yine harika performansları izlemek dileğiyle, hoşçakalın!


Grammy ödülüne layık görülen kişi ve gruplardan bazıları şöyle:

Yılın Albümü: "Morning Phase", Beck

Yılın Şarkısı: "Stay With Me" Sam Smith

En İyi Yeni Sanatçısı: Sam Smith

En İyi Pop Solo Performans: Pharrell Williams, "Happy"

En İyi Pop Düet/Grup Performans: A Great Big World ve Christina Aguilera, "Say Something"

En İyi Pop Vokal Albümü: "In the Lonely Hour", Sam Smith

En İyi Dans Kaydı: "Rather Be", Clean Bandit ve Jess Glynne

En İyi Dans/Elektronik Albümü: "Syro", Aphex Twin

En İyi Geleneksel Pop Vokal Albüm: "Cheek to Cheek," Lady Gaga ve Tony Bennett

En İyi Rock Performansı: "Lazaretto" Jack White

En İyi Metal Performansı: "The Last In Line", Tenacious D

En İyi Rock Şarkısı: "Ain't It Fun" Hayley Williams ve Taylor York

En İyi Rock Albümü: "Morning Phase", Beck

En İyi Alternatif Albüm: "St. Vincent", St. Vincent

En İyi R&B Albümü: "Love, Marriage & Divorce", Toni Braxton ve Babyface

En İyi R&B Performansı: "Drunk in Love", Beyonce ve Jay Z

En İyi R&B Şarkısı: "Drunk in Love", Beyonce ve Jay Z

En İyi Urban Contemporary Albümü: "Girl", Pharrell Williams

En İyi Rap Performansı: "I", Kendrick Lamar

En İyi Rap/Sung İşbirliği: "The Monster", Eminem and Rihanna

En İyi Rap Şarkısı: "I", Kendrick Lamar

En İyi Rap Albümü: "The Marshall Mathers LP2", Eminem

En İyi Country Solo Performans: "Something in the Water", Carrie Underwood

En İyi Country Düet/Grup Performansı: "Gentle on My Mind", The Band Perry

En İyi Country Şarkısı: "I'm Not Gonna Miss You", Glen Campbell

En İyi Country Albümü: "Platinum", Miranda Lambert

En İyi New Age Albümü: "Winds Of Samsara", Ricky Kej ve Wouter Kellerman

En İyi Enstrümantal Caz Albümü: "Trilogy", Chick Corea Trio

En İyi Caz Vokal Albümü: "Beautiful Life", Dianne Reeves

En İyi Blues Albümü: "Step Back", Johnny Winter

En İyi Reggae Albümü: "Fly Rasta", Ziggy Marley

En İyi Dünya Müzik Albümü: "Eve", Angelique Kidjo

En İyi Müzik Video: "Happy", Pharrell Williams

En İyi Müzik Film : "20 Feet From Stardom", Darlene Love, Merry Clayton, Lisa Fischer ve Judith Hill

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder