1 Eylül 2018 Cumartesi

Danimarka - İsveç - Hollanda - Fransa Seyahati 2018 Part 1 (Denmark - Sweden - Netherlands - France Travel Diaries 2018 Part 1)

Hepinize kocaman bir seyahatten güzel anılar getirdim. Hazır mısınız? :)

I brought lots of beautiful memories from a long trip to you all. Are you ready? :)



Yaklaşık 7 gün sürecek bir seyahat planlamıştım. Beyaz yakalı çalışan olunca her tatili büyük küçük demeden değerlendirme ihtiyacı içine giriyorsunuz. Ben de 7 günlük tatili buna göre programladım. 20 Ağustos'ta başlayıp 26 Ağustos sabahı işimin başına dönecektim, hem de sabah 3 uçağıyla indikten sonra! Seyahat aşığı olmak bunu gerektirir :)

I planned a 7 days long trip. When you're a white-collar worker, you try to make use of every long or short holiday. I planned my trip accordingly. I was supposed to begin my trip on the 20th of August and get back to work on the morning of 26th of August, with a 3 a.m. flight! That's what I call dedication!



İlk durağım Kopenhag'tı. Daha önce buraya hiç gitmemiştim. O yüzden nereleri gezmek gerekiyor bilmiyordum ama belli başlı yerleri gezdim. Size de oraları önereceğim. Renkli evleri ile Nyhavn çok güzel. Özellikle Instagram paylaşımlarınız için biçilmiş kaftan. Amalienborg Sarayı da çok güzeldi. Gittiğim zaman nöbet değişimine denk gelmiştim. Onu izlemek de keyifliydi. Tivoli bahçelerini de gezmeyi öneriyorlar ama giriş paralı. Kurlar malumunuz başını alıp gittiği için siz de buraya dışarıdan bakıp geçebilirsiniz benim gibi :) Danimarka kronu gerçekten ceplerimizi yakıyor. Burası aynı zamanda Hans Christian Andersen'in yeri. Masallarını okuyarak büyüdük hepimiz. O yüzden geldiğinizde Küçük Deniz Kızı'nın heykelini de ziyaret etmenizi öneririm.

My first stop was Copenhagen. I'd never been there before. Thus I didn't know where to go, so I visited the places that people mostly suggested. I'll recommend you the same. Nyhavn is beautiful with its colourful buildings. It's especially good for your Instagram posts. Amalienborg Palace was also beautiful. I also encountered change of guards by chance. That was an enjoyable moment. People will say that you should visit Tivoli gardens but there is an entrance fee. As you all know, the currencies are up, so you might have to see it from the outside just like me :) Danish krone costs a bomb. This place is also the home of Hans Christian Andersen. We all grew up to reading his fairytales. Therefore I suggest you visit Statue of the Little Mermaid.



Ulaşım da çok rahat. Sadece yönleri karıştırmamak adına dikkatli bakmanız lazım. Havaalanından trenle şehir merkezine ulaşabiliyorsunuz. Copenhagen Card alırsanız müzelere girişi de uygun fiyata getirebilirsiniz. Ben her yere yürüdüm, ancak ertesi gün İsveç'e geçeceğim için 24 saat geçerli olan bir bilet aldım havaalanından. Bununla her şeye istediğiniz kadar 24 saat boyunca binebiliyorsunuz. Bütün bölgeler için geçerli olan kartın fiyatı 150 DKK yani 20 euro.

Transportation is quite easy. You just have to make sure that you're headed in the right direction. You can get to the city centre by train. If you buy Copenhagen Card, you might enter the museums cheaper than they are. I walked everywhere, but I was supposed to go to Sweden the next day, so I bought a 24-hours ticket from the airport. You can use everything from buses to trains with that card and it is valid for all zones. This costs 150 DKK, meaning 20 euros.



Buraya gelmek için en uygun zaman yaz ayları. Haziran, temmuz ve ağustos gibi gelmezseniz aşırı soğuğa maruz kalabilirsiniz. Ağustos sonu gelmiş olmama rağmen ceketsiz gezemedim açıkçası. Siz de benim gibi üşümeyi sevmiyorsanız bu lafımı dikkate almanızı öneririm :)

The most appropriate time to come around is the summer. If you don't go to Copenhagen in either june, july or august, you might face a deadly cold. Even if I went there in august, I could not wander around without a jacket. If you don't like getting cold like me, I suggest you take this into consideration :)



Bir sonraki yazı İsveç - Malmö hakkında olacak, beklemede kalın :)

The next post will be about Sweden - Malmö, stay tuned :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder